logótervezés előtt -avagy milyen a jó logó

Logó tervezés előtt - avagy milyen a jó logó

Nem kell profi grafikussá válnod a vállalkozásod  arculata kedvéért, erre a tudásra remélhetőleg nem lesz sokszor szükséged, de akármelyik szakemberre bízod is a logótervezést, fontos, hogy pár alap dologgal tisztában legyél ahhoz, hogy ne legyél csalódott a munka végére.

Egyszerű, jól felismerhető

Az a logó, amire ez igaz sokkal könnyebben megragad az emberek fejében, azonnal tudják társítani az adott márkával. Sokkal hasznosabb, mint amire megpróbálsz mindent rázsúfolni.

Gondolj csak a meki, a nike vagy a google logójára.

Fekete-fehérben is jól mutat.

Sok esetben nem fogod tudni vagy akarni színesben használni a logót, ne a színek, hanem a forma segítsék a felismerését!


Színes verziója:

  • ne álljon túl sok színből – én szeretek a vállalkozásnak választott brand színekből több logó verziót is készíteni, de egyszerre mindig csak egy színt használva.
  • ne nagyon legyen színátmenetes – egyrészt fekete-fehér verzióban ez nem ér semmit, másrészt nem kimondottan divatos.

Kitűnik a tömegből

Észrevettem, hogy elterjedtek instán – profilképként használva – a canva-ban készült logók. Nagyon kis szépek a virág vagy levélkoszorúba tett nevek…és van belőlük ezer.

Te is azt akarod magadról közvetíteni, hogy ugyanolyan vagy mint az összes többi szakmád beli? Te sem akarsz kitűnni a tömegből? Nem hiszem.

(Természetesen a Canvában készült logókkal ezen felül még más gond is van, de egyértelműen ez a legrosszabb.)

Több verziója is van

Erre nincs minden esetben szükség, de sokszor jól jön.

Akár csak arról van szó, hog más képarányú felületre fog kerülni a logó, akár a felhasználás helyének egyéb tulajdonságairól.

Most készült el Sipos Juli keramikusnak tervezett logóm, aminek teljes változata kerül a nagyobb felületekre, de a termékeire kerülő kis pecséthez mérete miatt csak a szöveges részt fogja használni.


Vektorgrafikus

Ez egyszerűn azt jelenti, hogy a logó nem pixelekből, hanem vektorokból épül fel, akármekkorára növelhető a mérete “pixelesedés” nélkül. Ez az, amit a Canvában készült logód szintén nem fog produkálni.

Itt jegyezném meg azt is, hogy a logónak nincs háttere!

Önmagában nem elég

Nem, nem foglak mindenáron rábeszélni egy teljes arculatra, de nagyon fontos, hogy tudd: a logó nem a teljes vállalkozásod és az egységes megjelenésedhez önmagában nem elég.

Nagyon fontos az is, hogy következetesen használd mind a logót, mind a tervezésnél megállapított brand színeket (ez nálam része az Alap az induláshoz csomagnak, de önmagában a logó tervezési szolgáltatásomnak is.)

Azt javaslom, ha még egészen pici a vállalkozásod és nem tudsz egy komplexebb csomagot választani, fokozatosan, hónapról hónapra ruházz be az újabb arculati elemekre. (Ha viszont blefér minden egyben, hajrá!)

Van online pár remek gyűjtemény a kevésbé szerencsés logókról, íme az egyik: rossz logók itt

Köszönöm, hogy velem tartasz!

Szia, Eszter vagyok, én állok a Rezeda Stúdió és a hozzá tartozó blog mögött.

Igyekszem minden alkalommal szórakoztató és hasznos tartalmakat hozni Neked, hogy mindig örömmel térj vissza.

A Hírlevelemre feliratkozva (itt lent, a lábrészben) értesülhetsz mindig az újabb blogposztokról, ha pedig a szolgáltatásaimat ismernéd meg szívesebben, katt ide a gombra és kezd a legelején!

Kozma Eszter - webdesigner portré