időbeosztás - a kisvállalkozó mumusa

5 tipp a hatékonyabb munkavégzésért

Kisvállalkozóként a magány mellett a legnagyobb ellefelünk, amivel mindennapjaink során meg kell küzenünk az időbeosztás. Mutatok pár tippet, ami segíthet ebben.

Biztosan ismered a suszter papucsa kifejezést – ilyen most nekem is a weboldalam mobilos verziója, mert az utolsó dolog, amihez hozzá jutok az a sajátom rendbetétele. A helyzet viszont az, hogy így is sokkal hatékonyabban dolgozom, mint egy-két éve, mert megtanultam néhány, a mindennapjaimban hasznos időbeosztással kapcsolatos trükköt, ami sokkal hatékonabbá teszi a munkámat.

 

A nairend blokkokra osztása

A napodat, hetedet sőt akár a hónapodat is oszd fel blokkokra a feladattípusok szerint.

Például két hetente hétfő poszt szerkesztés. Mindig.

És most tegye fel a kezét, akinek az életébe nem sokszor jönnek közbe váratlan események!

Te sem tetted fel, igaz? Az Én életemet – vagy legalábbis a social media jelenlétemet – többször mentette már meg ez a módszer, mert ha vannak kész posztok, van mit kitenni a követők elé és ha nem is vagy túl aktív, legalább nem feledkezik meg rólad senki.

E mellett sokkal kevesebb idő egyszer-egyszer leülni – például a posztokat megírni – , mint naponta kapkodni a feladatokkal.

Először az utált feladatok

Nem fogok hazudni, ez a legnehezebb, különösen olyan magukat valaha nem halogatónak valló, de kisvállalkozóként notórius halogatókká avanzsáló embereknek, mint én.

A  időbeosztás kulcsa, hogy még a reggeli lendületben ess túl a vacak feladatokon, még elsején valld be az adót és még hétfőn készítsd el azokat a fránya tiktok videókat – kinek mi a mumus.

És hogy miért? Mert ha a végére hagyod, garantálom, hogy örökké ott marad a listán és csak görgeted majd magad előtt a végítélet napjáig.

Tudatosan ütemterv

Az Én életemben a fordulat egy csodaszép heti tervező hozta el.

Egészen kicsi korom óta csorgatom a nyálam minden féle és fajta papírárura, ez az A/4-es méretű varázslat pedig az asztalom éke azóta is.

Szóval a trükk az, hogy beosztod a napot, óránként mondjuk, és beírod, hogy pontosan mikor mit fogsz csinálni.

Jelölheted, ha egy feladat különösen fontos, vagy ha halasztható, preparálni ér!

A lényeg pedig nem az lesz, hog megcsináld őket, hanm, hogy egy elegáns, lendületes mozdulattal áthúzd az elkészült feladatokat. Olyan sikerélményed lesz, hogy még, főleg, ha sikerül időn belül maradnod.

 

Csak húzd ki, ami nem fontos

Nem kell, hogy minden feladat kész legyen, csak a fontosak.

A kevésbé fontos feladatokat, ha látod, hogy nem fognak mégsem beleférni, csak húzd ki és ezzel engedd meg magadnak, hogy elengedd őket.

Majd visszatérsz rájuk, ha fontosabbak lesznek.

Nem az éjszakázás fog segíteni

Ennyi. a címben le is írtam nagyjából mindent. Hiszek abban, hogy nem a hustle culture a célra vezető, hogy ne a munkáért éljünk, hanem az életünkért dolgozzunk.

Ez persze nem azt jelenti, hogy ne szeressük a munkánkat, de őszintén én, mikor 3 héten belül másodszor beteg a gyermekem inkább lefekszem este aludni, hogy másnap ne legyek idegbeteg vele, mint, hogy gyorsabban fejlődjön a vállalkozásom.

 

Természetesen nem akarok hazudni, engem is halálosan frusztrál, hogy nem tökéletes tempóban fejlődik a vállalkozásom, de ezeket a szabályokat betartva így is felszínen tudok maradni a tipikus kisgyerekes hátráltató tényezők ellenére is és remélem, hogy számodra is hasznosak lesznek.

Ha pedig érdekel, hogy én melyik heti tervezőt használom, hát Őt!

Köszönöm, hogy velem tartasz!

Szia, Eszter vagyok, én állok a Rezeda Stúdió és a hozzá tartozó blog mögött.

Igyekszem minden alkalommal szórakoztató és hasznos tartalmakat hozni Neked, hogy mindig örömmel térj vissza.

A Hírlevelemre feliratkozva (itt lent, a lábrészben) értesülhetsz mindig az újabb blogposztokról, ha pedig a szolgáltatásaimat ismernéd meg szívesebben, katt ide a gombra és kezd a legelején!

eszterbaboka@gmail.com

+3630 394 0514

2600, Vác